Ekonomi

Ekonomiye ilişkin ‘torba yasa’ Resmi Gazete’de yayımlandı

Kanun ile Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’a kesintili bir husus eklendi. Buna göre Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın borçlanma yetkisine 200 milyar lira eklendi. Böylece 293 milyar lira olan borçlanma yetkisi 493 milyar liraya yükseldi.

Kanunla, Türk Denizcilik İşletmeleri Anonim Şirketi ve Denizcilik Genel Müdürlüğü’ne bağlı bazı limanların işletme hakkı verilmesi veya özelleştirilmesi sonucunda imzalanan 49 yıldan kısa süreli sözleşmelerin şartları, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları, 49 yıla uzatıldı.

İşletmeci şirketlerin ek sözleşme imzalayabilmeleri için, işletme hakkını doğuran sözleşmeden doğan tüm mali yükümlülüklerini tam olarak yerine getirmiş olmaları ve işletme hakkını doğuran sözleşme nedeniyle açılan davalardan feragat etmiş olmaları gerekir.

İşletmeci şirketler, özelleştirme anlaşmalarında yer alan yatırım şartına ek olarak, ek sözleşme bedelinin yüzde 10’unu liman faaliyetlerine yatırmak ve bu yatırımları ek anlaşmaların imza tarihinden itibaren 5 yıl içinde yapmak zorunda kalacak. Bu süre sonunda işletmeci şirketlerin yaptıkları yatırıma ilişkin rapor ile bu durumu kanıtlayan bilgi ve belgeleri ilgilerine göre Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş.’ye veya Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü’ne ibraz etmeleri kural olacaktır. .

İlgili kuruluş tarafından yapılan kontrolde söz konusu yatırım yükümlülüğünün yerine getirilmediğinin tespiti halinde ek sözleşme feshedilmiş sayılacaktır. Bu durumda işletmeci firmaya ek sözleşme kapsamında ödenen ücretler de dahil olmak üzere herhangi bir iade yapılmayacaktır.

Makale ile ilgili olarak aşağıdaki terimler kullanılmıştır:

“Liman yatırımcılarının gerekli yatırımları zamanında yapabilmelerinin sağlanması, ülkemizin lojistik ve turizm departmanı ile paralel olarak ülkemizin rekabet gücünün korunması ve böylece kamu yararının sağlanması amaçlanmaktadır. Sadece ek sözleşme bedelleri ana sözleşmelerde herhangi bir değişiklik yapılmadan, işletme hakkı sürelerinin uzatılması dışında; adil, şeffaf, denetlenebilir ve denetlenebilir Ek sözleşmeler imzalanacak ve tüm yatırımcılar için bire bir koşullar belirlenerek süre uzatmaları yürürlüğe girecektir. .

Devlet üniversitesi sağlık hizmeti sunucularına katkı

BOTAŞ’ın ödenmemiş her türlü vergi, fon ve hisse senetleri ile idari para cezaları, gecikme zamları ve gecikme faizlerinden oluşan borçları, devreye alma bedeli olarak Hazine’den olan alacaklarına mahsup edilecektir.

İş Kanunu’nda yapılan değişiklikle, petrol dairesinde araştırma, arama ve sondaj faaliyetlerinde işçilerin gece çalıştırılmasına ilişkin düzenleme yapılıyor.

Kamu üniversitesi sağlık hizmeti sunucularının, hizmetin ifasında ve sağlık hizmetlerinin sürdürülebilirliği açısından mali sıkıntı yaşamaması amacıyla, söz konusu sağlık hizmeti sunucularının mali yeterliliğine katkı sağlayacak bir düzenleme yapılmış ve önceki yıllara ilişkin incelemeler sonucunda cari yılda nakit kesintisi olmamasını sağlamak.

1 Ocak 2013 tarihinden önce Türkiye’de oturma izni almış yabancı uyruklulardan yabancı ülke mevzuatına göre sigortası olmayanlar; Başka bir ülkede sağlık sigortasından yararlanma hakkı bulunmayan vatandaşlar ile Sosyal Hizmetler ve Çocuk Dairesi kararlarına göre koruma, bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinden ücretsiz yararlananlara genel sağlık sigortası primleri, gecikme cezası ve gecikme zammı 18 yaşını doldurmamış çocuklar için, Anne ve babası olmayan Türk vatandaşları Koruma Kurumu Kanunu’na tabidir. Tüm ikincil alacakların tahsilinden feragat edilecektir.

“Toplayıcı” ve “Toplayıcı” Tanımı

Ulusal Güç Verimliliği Eylem Planı’nda yer alan hedefler doğrultusunda Elektrik Piyasası Kanunu’nda yapılan değişiklikle “toplayıcı” ve “toplayıcı” tanımları yapılmıştır.

Buna göre “toplayıcı”, “bir veya birden fazla şebeke kullanıcısı ile söz konusu şebeke kullanıcıları adına elektrik piyasasında tahsilat faaliyeti yürütmek üzere sözleşme imzalamış olan, toplayıcı veya tedarik lisansı sahibi tüzel kişiyi”; “toplama” ise “bir veya daha fazla şebeke kullanıcısının tüketiminin veya üretiminin birleştirilmesi kapsamında Toplayıcı tarafından gerçekleştirilen piyasa faaliyeti” anlamına gelecektir.

Toplayıcı, ağ kullanıcıları tarafından yapılan anlaşma ile yetkilendirilecektir. Şebeke kullanıcıları, toplayıcı olarak elektrik tedarik etmeyi kabul ettikleri tedarik lisansı ile tüzel kişileri yetkilendiremeyeceklerdir.

Kollektör, anlaşmalı olduğu kullanıcıların tüketim veya üretim programlarını yönetecek, söz konusu kullanıcılar adına elektrik enerjisi veya kapasite alım satımına ilişkin piyasa işlemlerini yürütecek ve tedarikine iştirak edebilecektir. yan hizmetlerin süreçleri.

Koleksiyonculuk faaliyeti, koleksiyoner lisansı veya tedarik lisansı sahibi tüzel kişiler tarafından yapılabilir.

Memur sendikası üyelerine destek

Kanunla, Büyük Devlet İşlemlerini İnceleme Kurulu’nun görev süresinin sona ermesinden sonra, Kurul’un misyonlarının iş ve süreçlerini yürütmeyi görev edinmiş kurum ve kuruluşlarla uygulamaya ilişkin usul ve esasların belirlenmesine yönelik düzenlemeler yapılmıştır. .

Memur sendikalarına üye olup da aylık veya bedelli üyelik aidatı kesilen kamu görevlilerine, ocak, nisan, temmuz ve ekim aylarında 750 göstergenin aylık veya bedeli ile çarpılarak bulunacak miktarda toplu sözleşme eki verilecek. memur aylık katsayısı ile.

Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında, kamu görevlileri sendikalarına üye olan ve sendikaların yüzde 2’sinden fazlasına üye olan kamu görevlilerine ücretleri toplu sözleşme ile belirlenecek bedel üzerinden aylık veya toplu iş sözleşmesi ikramiyesi Kuruldukları hizmet kolunda çalışan ve üyelik aidatı aylık veya ücretinden kesilen kamu görevlileri. yapmak.

Kamu görevlilerine ödenecek toplu iş sözleşmesi ikramiyesi, 2022 ve 2022 Yıllarını Kapsayan 6. 2023 Genel Kamu Çalışanları ve Hizmet Kolları İçin Mali ve Sosyal Haklar Hakkında Yönetmelik.

Geçmiş TEDAŞ borçlarının yapılandırılması

Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi’nin (TEDAŞ) elektrik tüketiminden doğan ve özelleştirme bölümü işlemlerinde TEDAŞ’a devredilen alacakları nedeniyle, bu unsurun yürürlük tarihinin prestiji ile fiili alacak bedeli 2 bin Türk Lirasını aşmayan alacaklar , ve Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası, Vergi Kimlik Numarası belirlenemez. Ulaşılamayan, feshedilen, ticaret sicilinden terkin edilen ve tasfiye edilen taahhütlerin alacaklarından feragat edilir.

Bu kapsam dışında kalan abonelerin geçmiş elektrik tüketimlerinden doğan borçlarının TEDAŞ’a yeniden yapılandırılması imkanı getirilmiştir.

Bu alacakların taksitlendirilmesi ile yıllara yayılan ödenmemiş elektrik tüketiminden doğan alacakların tahsilinin sağlanması amaçlanmaktadır.

1 Ekim 2021 prestijiyle, bu yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihin prestijiyle ödenmemiş ve yapılandırılmamış borcu olan ve yeniden yapılandırma başvurusu yapamayan aboneler de yönetmelik kapsamına alındı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu